Merhaba iyi akşamlar. Uyuşturucu davasında arkadaşım tutuklu daha once anlatmıştım fotografta gorunuyordu. 4 martta mahkeme var suclular hala da yakalanmadi. Mahkemeye kadar yakalanmazlarsa hala tutuklu mu kalacak. Anlatacak her seyi ne olduysa kim ne yapıyorsa gercekleri anlatacak. Sabikasi falan da yok tutukluluk süresi de bi olay cikarmadi. Arkadasim mahkemede serbest kalabilirmi avukat gözüyle tahmin yapabilirmisiniz hakim ve savci bilecek evet ama sadece bi tahmin istiyorum. Birde suclular belli yani suratlari falan net zaten arkadasimin abileri suclu olanlar ama kaciyolar. Onlar yakalanana kadar kalacak mi gerçekten?
Genel Hukuki Konular kategorisinde sordu | 132

Öncelikle bilinmelidir ki; ceza hukuku tahminlere dayalı değildir. Her türlü suç ve ceza kanunlarda açık açık yazar ve ortada somut bir delil olmadan kimseye keyfi ceza verilemez. Verilen her ceza ve güvenlik tedbirinin bir yasal dayanağı, bir somut delili vardır.

Tutuklama Ceza Muhakemesi Kanunu nun 100-108 maddelerinde açıklanmıştır.

Tutuklama nedenleri
Madde 100 – (1) Kuvvetli suç şüphesinin varlığını gösteren somut delillerin ve bir tutuklama nedeninin bulunması halinde, şüpheli veya sanık hakkında tutuklama kararı verilebilir. İşin önemi, verilmesi beklenen ceza veya güvenlik tedbiri ile ölçülü olmaması halinde, tutuklama kararı verilemez.
(2) Aşağıdaki hallerde bir tutuklama nedeni var sayılabilir:
a) Şüpheli veya sanığın kaçması, saklanması veya kaçacağı şüphesini uyandıran somut olgular varsa.
b) Şüpheli veya sanığın davranışları;
1. Delilleri yok etme, gizleme veya değiştirme,
2. Tanık, mağdur veya başkaları üzerinde baskı yapılması girişiminde bulunma,
Hususlarında kuvvetli şüphe oluşturuyorsa.
(3) Aşağıdaki suçların işlendiği hususunda kuvvetli şüphe sebeplerinin varlığı halinde, tutuklama nedeni var sayılabilir:
a) 26.9.2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan;
.............
8. Uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti (madde 188), suçu.

Bu hükümlere göre serbest bırakılacağını zannetmiyorum. Fakat mahkeme, tutukluluğuna devam kararı verirse bu karara madde 104 ve 105 e uygun itiraz edilebilir.
düzenledi