Merhaba ben boşandım eşime ve sevgilisine tazminat davası alabilirmiyim      not 10 gün önce boşandık anlaşmalı boşanma daha kesinlesmedi
bir cevap ile ilgili: bosanmaya itiraz
Kişiler ve Aile Hukuku kategorisinde sordu | 95

3 Cevap

İşte Medeni Kanun’un sizinle ilgili maddeleri: MADDE 174.- Mevcut veya beklenen menfaatleri boşanma yüzünden zedelenen kusursuz veya daha az kusurlu taraf, kusurlu taraftan uygun bir maddî tazminat isteyebilir. Boşanmaya sebep olan olaylar yüzünden kişilik hakkı saldırıya uğrayan taraf, kusurlu olan diğer taraftan manevî tazminat olarak uygun miktarda bir para ödenmesini isteyebilir. MADDE 175.- Boşanma yüzünden yoksulluğa düşecek taraf, kusuru daha ağır olmamak koşuluyla geçimi için diğer taraftan malî gücü oranında süresiz olarak nafaka isteyebilir. Nafaka yükümlüsünün kusuru aranmaz. MADDE 178.- Evliliğin boşanma sebebiyle sona ermesinden doğan dava hakları, boşanma hükmünün kesinleşmesinin üzerinden bir yıl geçmekle zamanaşımına uğrar.
boşanma davası sırasında nafaka ve tazminat haklarınızdan açıkça vazgeçtiyseniz artık nafaka ve tazminat talebiyle dava açamayacağınız kanaatindeyim. Ancak böyle bir vazgeçme yoksa kabul ettiğiniz boşanma davasının kesinleşmesinden itibaren bu davaları 1 yıl içinde açmanız gerekiyor.
Ayrıca evlendiğinizden itibaren boşanma davası açılan tarihe kadar geçen süre içinde edinilmiş mallar için mal rejiminin tasfiyesi davası açma hakkınız da vardır.
tazminat davasi
aldatama tazminat davasi