Merhaba, ben isim değişikliği talebiyle bakırkoy ASLİYE hukuk a basvuru yaptım ancak ikametgahı im sultangazi de oldugu için GOP ASLİYE hukuk a basvuru yapmam gerektiğinden mahkeme yetkisizlik nedeniyle dosyayı bana geri gönderdi harç paramın yanmaması için ne yapmam gerekiyor nereye basvurmam gerek. Bolge adliyeye mi gitmek lazım yoksa baska türlü cçzülür mü bu durum
Kişiler ve Aile Hukuku kategorisinde (120 puan) sordu | 17

Merhaba,

6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu 20. maddesi şöyledir:

Görevsizlik veya yetkisizlik kararı üzerine yapılacak işlemler

MADDE 20- (1) Görevsizlik veya yetkisizlik kararı verilmesi hâlinde, taraflardan birinin, bu karar verildiği anda kesin ise tebliğ tarihinden, süresi içinde kanun yoluna başvurulmayarak kesinleşmiş ise kararın kesinleştiği tarihten; kanun yoluna başvurulmuşsa bu başvurunun reddi kararının tebliğ tarihinden itibaren iki hafta içinde kararı veren mahkemeye başvurarak, dava dosyasının görevli ya da yetkili mahkemeye gönderilmesini talep etmesi gerekir. Aksi takdirde dava açılmamış sayılır ve görevsizlik veya yetkisizlik kararı veren mahkemece bu konuda resen karar verilir.

Buna göre, kararı istinaf etmek yerine, kararın kesinleşmesi için istinaftan feragat dilekçesi verip kesinleştirip, akabinde yetkisizlik kararı veren mahkemeden, dosyayı yetkili mahkemeye göndermesini talep etmenizde fayda var.

İsterseniz, konu hakkında daha detaylı konuşabiliriz. Selamlar

Av. Mehmet Yavuz Bağcı, 0212 454 22 87, 0541 353 30 95, mehmetyavuzbagci1@gmail.com

(14.8k puan) cevapladı