Sorumu şöyle açıklayayım; taşınmazlar A kişisine ait. Kadastro çalışmaları sırasında taşınmazlar A kişisi ve kardeşleri adına hisseli olarak tespit görmüş. Üstelik kadastro çalışmalarını yapan kadastro elemanları ve Kadastro bilirkişileri bu  kişilerin akrabaları. Bu bilirkişi ve elemanlar A kişisiyle husumetli olduğu için taşınmazları gıcıklığına diğer kişilerle hisseli olarak yazmış. Kadastronun tespit tarihi 60 lı 70 li yıllar. Şimdi benim Sorum şu; sorumun başında belirttiğim gibi bu yerler A kişisine ait ama malik olmayan diğer kardeşleri ile beraber tespit görmüş araştırmalarım sonucu 3402 sayılı kadastro kanunu na göre kadastro çalışmaları sırasında kadastro bilirkişileri ve Kadastro elemanlarının tespiti yapılan taşınmazın malikleri ile akraba olmaması gerektiğini öğrendim. Hatalı olan bu tespiti A kişisi adına yazılma şansı var mı bu nasıl düzeltilebilir nasıl bir yol izleyebiliriz?

Eşya Hukuku kategorisinde (120 puan) sordu | 321

2 Cevap

Selamlar...Bu iddialariniz yerinde olabilir lakin kadastro tespitine itiraz suresi 1 yıl genel mahkemerde ise 10 yıldır. Medeni kanununda iyiniyetli ve kotuniyetli zamansimi süreleri de geçmiş gibi görünüyor. Ancak muvazaa iddiası ile açılan dava da zamanaşımı süreleri işlemez bu konuda açacağınız davalarda haklı olsanız dahi zamanaşımı problemi ile yüzyüze geleceksiniz konusunda uzman bir hukukçularla irtibata geciniz. Saygılar. ..
(714k puan) cevapladı
Aynı şekilde kadastro kanunu da ileri sürülen 10 yıllık hak düşürücü süre düşmüş görünüyor ve muvazza nedeniyle açılacak dava burada sonuç vermeyeceğini düşünüyorum. Mahkeme yetkisizlik kararı verir. Maalesef bu doneler ile bir yere varamayiz.
(5.5k puan) cevapladı